دورنگار: 33365650 - 011         تلفنهای تماس: 33365650 - 33362331 - 011   

اخبار برگزیده

1397/07/28 |  تغییر تجهیزات پرداخت در شبکه دفاتر پیشخوان دولت

باهدف تامین انتظار دستگاههای خدمات دهنده و بهبود کیفیت پشتیبانی دفاتر در استانها ، تجهیزات پرداخت در شبکه دفاتر پیشخوان دولت تغییر کرد .

علی فلاح گفت از ابتدای ابلاغ مجری درگاه خدمات از سوی کارگروه راهبری کشور و بر اساس بررسیهای فنی و تخصصی در حوزه دفاتر پیشخوان دولت زیست بوم دفاتر پیشخوان را تحلیل نمودیم و بر اساس تاکیدات مقامات عالی در این حوزه چه از بعد نظارتی و چه از ابعاد زیرساختی در عالی ترین سطح از ایجاد هرگونه انحصار جلوگیری بعمل آمد .

 

 

دبیرکل کانون انجمنهای صنفی دفاتر پیشخوان دولت گفت زیرساختهای ایجاد شده اختصاصا در همه ابعاد با رویکرد دفاتر ایجاد شده و زمینه ارائه خدمات را با حداقل هزینه های پیش بینی شده که تماما به تائید شوراهای نرخ گذاری در مقاطع زمانی مختلف اعم از وزارت کشور ( زیر نظر کارگروه راهبری )– سازمان حمایت از مصرف کنندگان – ستاد تنظیم بازار و در آخر هم کمیسیون تنظیم مقررات دنبال کرده است .

وی با اشاره به ایجاد ذهنیتهای منفی برای دفاتر در خصوص برداشت مبلغی از حق السهم دفاتر این موضوع را کاملا رد کرد و این را زائیده ذهن افرادی دانست که اعتقادی به یکپارچگی و زیرساختهای فنی ندارند و اهداف دیگری را در شبکه دفاتر دنبال می کنند .

عضو کمیسیون تخصصی دولت الکترونیک گفت با حداقلهای تخصیصی در این خصوص ساختارهای تخصصی دفاتر بدون هرگونه تحمیل هزینه به دولت فراهم شد. و امروز افتخار داریم که کلیه گردش مالی در شبکه دفاتر و حتی دستگاههای مرتبط را توانسته ایم با استانداردهای بانک مرکزی شفاف و قابل رصد نمائیم .

علی فلاح گفت از چندین ماه قبل با آماده سازی زیرساختهای لازم برای واریز آنی خزانه از مجموعه میزبان خود درخواست نمودیم تا نسبت به تامین این زیرساخت در تعامل با بانک مرکزی و شاپرک اقدام نماید که متاسفانه این امر تحقق نپذیرفت و با هدف تعامل و پیگیری موضوع مکاتبات متعددی صورت گرفت که بدون پاسخ ماند از همین روی و با هدف ارتقاء کیفیت پشتیبانی دفاتر و تامین نظر دستگاههای خدمات دهنده که مورد اخطار بانک مرکزی قرار گرفته بود با بررسی همه جانبه نسبت به تغییر ساختار اقدام نمودیم تا خدایی نخواسته ابلاغیه های قانونی در دستگاهها ، دفاتر و مردم دچار مشکل نشوند.

وی گفت افتخار ما این است که هیچ انحصاری در شبکه وجود ندارد، وی ادامه داد برای ایجاد ساختاری که حدود دویست میلیارد تومان برای آن هزینه پیش بینی شده بود با یک پروتکل بدون هرگونه هزینه اضافه توانستیم هزینه 180 هزار تومانی دفاتر را به ماهی 17 هزار تومان کاهش دهیم و صورتحساب آن را هم برای خودشان ارسال تا از هرگونه شائبه و رسوب جلوگیری شود .

در خصوص خدمات دهندگان تمام کسانی که خدمتی داشتند در مجموعه حضور دارند که از این دست به خدمات دهندگان و توسعه دهندگان خدمات از جمله همفکران – همگامان و ده ها خدمات دهنده دیگر با حداقل هزینه های مصوب در شبکه می توان اشاره نمود.

وی ادامه داد دفاتر در شبکه ایجاد شده در کل کشور نیاز به حضور و فرآیندهای فیزیکی نداشته اند و تنها با طی یک آموزش الکترونیکی و شرکت در آزمون امکان دسترسی برای خدمت برای آنها فراهم شده است .

در همین راستا گردش مالی شبکه دفاتر تحت استانداردهای بانک مرکزی به عنوان یکی از انتظارات کارگروه راهبری با هدف جلوگیری از پولشوئی عملیاتی گردید و افتخار داریم که امروز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید نه تنها در سطح دفاتر بلکه در سطح دستگاهها نیز توانسته ایم این امر را تحقق بخشیم و جالبتر اینکه این استاندارد ها را در مجموعه داخلی خود نیز ایجاد نموده ایم .

وی گفت ما یک تشکل صنفی هستیم و نه یک تشکل سیاسی لذا ضمن هشدار به کسانی که قصد دارند به این فضا دامن بزنند گفت صبر و بردباری ما هم در جهت حفظ منافع دفاتر حد واندازه ای دارد و اجازه نخواهیم داد با بیان چنین مطالبی در ذهن مسئولین نسبت به دفاتر شائبه ایجاد شود و این امر مانع دیده شدن و تمرکز بر تلاشهای این عزیزان در کشور گردد.

علی فلاح در خاتمه گفت از کلیه همکاران خود در شبکه دفاتر پیشخوان دولت می خواهم با همکاری و اقدام به موقع در تغییراتی که طی روزهای اخیر به مرحله اجراء در می آید مشارکت نموده تا ضمن ایجاد زمینه پشتیبانی بهتر و ارتقاء کیفیت خدمات رسانی ، سرآمدی مجموعه و پیشرو بودن در زمینه خدمت رسانی به مردم عزیز با رعایت استانداردها و قوانین و احکام بالادستی فراهم گردد.

 

روابط عمومی کانون انجمن های کارفرمایی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی